Bij Altavia Unite gebeurt er veel. Dag in dag uit wordt er gewerkt aan mooie, creatieve projecten. Een enthousiast team van experts werkt keihard om de verwachtingen van onze klanten te overtreffen, en met resultaat! Het gevolg: een steeds groter wordende klantenkring en nog omvangrijkere projecten. Om onze kwaliteit te kunnen blijven waarborgen was dan ook uitbreiding nodig.
Specialisten met een missie
Het afgelopen jaar is geïnvesteerd in de zoektocht naar twee organisatorische talenten. Projectmanagers Irene en Romy maken het Altavia team in Nederland nu compleet en zijn al geruime tijd verantwoordelijk voor diverse projecten rondom Bol.com en ANWB. We kunnen stellen dat het mede dankzij onze proactieve workflow (lees over hoe we dit onder andere hebben toegepast bij de lancering van bp Pulse) het gesmeerd loopt binnen de Nederlandse business unit. Maar ook Altavia’s Global Mission heeft een groot aandeel in hoe we onze zaken aanpakken.
Hoog tijd dat onze nieuwe talenten kennis gingen maken met de rest van de organisatie (bestaande uit 45 business units) en andere nieuwkomers wereldwijd. Eerder was dit namelijk niet mogelijk door de wereldwijde epidemie. Een schoolreisje next level voor de dames, want de maandag was nog niet eerder zo ontspannen. Met een koffie to go en wat snacks voor onderweg stapten Irene en Romy ’s middags met veel enthousiasme op de trein richting Altavia Group in Parijs.
Een gepassioneerde mentaliteit
Eénmaal in de stad der liefde aangekomen, haast het tweetal zich richting het hoofdkantoor. Het onboarding programma is namelijk tot de minuut uitgedacht met presentaties van onder andere oprichter Raphaël Palti, die hartstochtelijk vertelt hoe Altavia in 1983 werd opgericht en zich als doel heeft gesteld retail menselijk te laten zijn, waarbij de diversiteit en gevoeligheden van elk individu wordt gerespecteerd. Daarbij mag de conditie van de planeet zeer zeker niet vergeten worden. Irene en Romy zijn positief verrast over de vurigheid van de Fransman. Na dertig jaar hard werken houdt hij nog steeds van wat hij doet. Daarom draagt hij het over aan iemand die hem erg dierbaar is; zijn zoon Sydney Palti.
Samen sterker
Ook de andere presentaties gaven de newbies meer duiding van waar Altavia voor staat. Zo is het vijf waardes principe – sociaal, gedreven, betrouwbaar, wendbaar & ondernemend – een prettig houvast voor iedere business unit om met de neuzen dezelfde kant op te staan én zorgt het voor een soepele samenwerking tussen de landen. En dat laatste is met zo’n grote organisatie een enorm voordeel. Een klant die in meerdere landen opereert, profiteert van de kennis en ervaring per land, maar werkt slechts met één partij samen. Ook wordt er regelmatig expertise gedeeld, zodat business units niet steeds zelf het wiel hoeven uit te vinden.
Managing Director Stefan Hijstee schreef daar een interessant artikel over.